App Lab ile Mobil uygulama geliştirme

                         App Lab


  • App Lab mobil uygulamalar yapabileceğiniz bir uygulama geliştirme ortamıdır.

  • Kod blokları ya da JavaScript ile bir uygulama yapın ve paylaşın.

  • Üye girişi yapılırsa, projeler code.org hesabına kayıt edilebilir.

  • App Laboratuvarı, üç bölümden oluşur:

    1. Tasarım (design)

    2. Kod (code)

    3. Veri (data)

    Soldaki cep telefonu emülatörü, geliştirilen uygulamanın tasarım ve kodlama sonuçlarının kolay ve hızlıca görülmesini sağlar.

    1.Tasarım: Solda görünen cep telefonu ekranı üzerinde uygulamanın tasarımı yapılır. Ekran ekleme ve ekran özellikleri, buton ekleme, yazı ekleme, resim ekleme, vs.

    2.Kod: Tasarımı yapılan nesnelerin, eklenen nesnelerin komutlar ile yönetilmesi sağlanır. Kodlama blok veya metin komutlarla yapılabilir.

    3.Data (veri): Bazı uygulamalarda verilerin kayıt edilmesi için kullanılır.

  • TASARIMDA KULLANILACAK ARAÇLAR, NESNELER NELERDİR?

    Screen : Ekran üzerinde yapılacak tasarımların yapıldığı bölümdür. Aşağıda görülen nesneler (tasarım elemanları) ekrana yerleştirilebilir. Her elemanın özellikleri vardır ve ayarlanabilir; kodlanabilir. 


    Screen : Bir uygulamada birden fazla ekran tanımlanabilir.

    Buton : Diğer nesnelere bağlantı için kullanılır.

    Label : Başlık, yazı yazmak için kullanılır.

    Image : Ekrana resim yerleştirmek için kullanılır.

    Dropdown : Açılır liste hazırlanır.

    Radio Button  : Seçim için radio button kullanılır.

    Text Input : Değer okumak için kullanılır.

    Text Area : Yazı eklemek için kullanılır.

  • on ekler. 

  • Kod bölümünde kullanılan komutlar farklı renkler ile gösterilerek gruplandırılmıştır.

    UI controls: Programın kullanımı ile ilgili bileşenlerin kontrol edildiği komutlar bu bölümdedir.

    Control: Program kontrolleri. Eğer … ise …, döngüler (tekrarlar)

    Variables: Değişken tanımları, formül yazmak, …

    Math: Matematiksel formül yazımı, koşulları oluşturmak, …

    • Design (tasarım) bölümünde her ekranın üzerine yerleştirilen nesnelerin yönetimi/kodlaması yapılır.
      Kodlama blok tabanlı veya doğrudan komutlar yazılarak (metin tabanlı) yapılabilir.
       </> Show Text  seçeneği ile blok ve metin kodlara dönüşüm yapılır.
      Yapılan blok kodlamanın metin tabanlı (JavaScript) karşılığı görülür. Aynı zamanda metin tabanlı komutun blok tabanlı komut karşılığı da görülebilir.
    • OnEvent = Bir olay sonucunda yapılacaklar yazılır, ayarlanır ve tanımlanır.

    • setProperty = Tasarımda kullanılan her bir nesnenin (screen, buton, label, image, …) ayarlarını değiştirmek için kullanılır.

    • setScreen = Uygulamaya eklenen ekranları yönetir. İstenen ekranı aktif hale getirir.

    • Radio Button = Uygulamaya eklenen ekranları yönetir. İstenen ekranı aktif hale getirir.

    • textInput = Değer girişi için kullanılır.

    • getText = Metinsel (string) değer girişi için kullanılır. AD, SOYAD, VB.

    • getNumber = Sayısal değer girişi için kullanılır. Okunan değerler matematiksel işlemlerde kullanılacaksa.

Yorumlar

  1. enayiiiiii
    veled
    anca kopyala yapıştır yarın cansera da 1v1 olm

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neden Phyton Kullanmalıyız?